My story

I’m back!

Hi guys!! Finally after not post in here, I back to share my stories 😀
Now, I’m so busy preparing for my departure to US!! yes, US!! It still like a dream anyway, that I’m finally announced as the scholar of YES program. I’m so excited knowing that I passed the International selection, and one step closer to reach one of my dream to go to USA :’)
But, I’m also so very sad to live my families and friends in here, it is the way so hard. But one think that still can make me happy, I will back next year!
today is 1 month before my departure, and I still have to prepare many things like the souvenir that I will bring, clothes, and some documents. anyway, do u know ’bout YES program? let me talk a lil bit…
so, YES program is a program for senior high school student. It sponsored by US department of state. So you are expected to be the ambassador of your country to promote and introduce ur cultures to American. You will live with ur Host family there. Is that clear enough? hehehe 😀
well, I think I should finish my proposal first, before I spend my time to blog. see yaaa!

News

BOROBUDUR TERNYATA ADALAH PENINGGALAN DARI KERAJAAN NABI SULAIMAN

Ada pembahasan yang cukup menarik dan sekaligus sangat menggelitik pikiranku, yaitu seperti yang pernah saya baca mengenai sebuah kajian tentang “INDONESIA NEGERI SABA” yang disampaikan oleh KH. Fahmi Basya, Beliau menggambarkan begitu detil sekali berawal dari pembahasaan Al-Qur’an Surat Saba’ ayat 18 sebagai berikut: Continue reading “BOROBUDUR TERNYATA ADALAH PENINGGALAN DARI KERAJAAN NABI SULAIMAN”

The Movie

HUNGER GAMES

Cover of the novel, showing the title in white text on a black and grey background, above a depiction of a gold pin featuring a bird in flight, its wings spread and an arrow clasped in its beak.

The Hunger Games is a 2008 science fiction novel by the American writer Suzanne Collins. It is written in the voice of 16-year-old Katniss Everdeen, who lives in the post-apocalyptic nation of Panem in North America. The Capitol, a highly advanced metropolis, exercises political control over the rest of the nation. The Hunger Games are an annual event in which one boy and one girl aged 12–18 from each of the twelve districts surrounding the Capitol are selected by lottery to compete in a televised battle to the death. Continue reading “HUNGER GAMES”

News

Warning ! Hottest News 2013

Warning Berita Terheboh Di dunia Saat ini!!!

Film Islam Innocence Of Muslims

Film Menghina Nabi Dan Islam Innocence Of Muslims Kemunculan Film Innocence Of Muslims di youtube yang menyakiti hati seluruh umat Islam di dunia dan mendatangkan aksi protes unjuk rasa menetang film menghina Nabi Muhammad. Banyak aksi untuk rasa guna menentang adanya film Innocence Of Muslims ini yang penuh dengan cerita yang tidak benar dan bohong semata yang menjadi provokasi bagi Umat Islam. Continue reading “Warning ! Hottest News 2013”

My story

Siang Yang Mendung

Dear diary…

Entah kenapa perasaan itu timbul lg , entah sejak kapan aku menyukainya lagi, tapi kenapa aku baru sadar ? padahal sebelumnya aku sudah berjanji untuk setia dengan pacarku. Tapi aku tak bisa membohongi diriku sendiri . sejak tadi aku memperhatikannya, melihatnya, dan merasakan jantungku mulai berdegup cepat saat aku berbicara dengannya . tuhannn , bantu aku.

Continue reading “Siang Yang Mendung”

The Movie

The Conjuring

Conjuring_poster.jpg

The Conjuring is a 2013 American supernatural horror film directed by James Wan.[4] The film, starring Vera Farmiga and Patrick Wilson as Ed and Lorraine Warren, is based on a true story,[5] and follows paranormal investigators who come to the assistance of the Perron family (Ron Livingstonand Lili Taylor), who are experiencing increasingly disturbing events in their farmhouse in Harrisville, Rhode Island in 1971.[6]

Continue reading “The Conjuring”

My story, Uncategorized

After one hectic year in high school, tryin’ to adjust with my junior and all the new rules and regulations like what the heck is my high school just transformed to be?!! So many not-to-do lists and I was like I’m done with all of this. Well screw it! I’m so proud to say that I’m one of ITB student now! Yeay! It was not an easy way to get into this universities yet I enjoy all the rides. So how ya all doin’ ?

I haven’t get this much time to write in my blog, but thanks god never done a mistake!! I’m taking a business management major here, Idk what drives me here but I have a feeling I’m gonna find my true love in this university LOLS 😀 well I don’t care what you guys gonna think about this, I don’t even think if there is someone read this blog like seriously so if you read this blog especially this article just live a sign 😉

 

 

 

My story, Uncategorized

I’m Home safely and sound

it’s been about 6 months since I came back fro US and I really have a lot of story to tell. School has been started since August and  I was so excited to meet all my juniors  that soon will be my intake-mate.  Well, you all have to know that there will  be  no place better than home, though US provided me everything like exactly what I saw on movie or at least what  I heard from the returnees, but living in Indonesia in a small home with my family has always been great for me, I got all I need!! First thing I did when I was home was ( can anyone guess??) Yeah eating pempek!! after not eating pempek in a time that feels like forever, I finally could try this heavenly food again, yumms!!

Let’s move to my very first day at school, it was a warm welcome by all the students an teachers that my other friends and I got a chance to present our experience when we were in US. It continues by some great moment that happened respectively till all those nice moments just distinct and gone and disappear. Sounds so pity huh? Yeah I have to face my mid term semester test that will require a hard-tough-work from me and will absolutely take away all my energy LOL that was way too much drama haha. I successfully passed the test with an awesome result. That was a nice effort.

to be continued…

 

 

 

My story

Guess what? It’s about you!

TGIF!!! I’m so excited to go to camp and rafting today. We’re going to a small town in North Carolina and we’ll go rafting on one of the oldest river in the world, I wonder how they know if that’s an old river? I’ve been up since 6.30 and waiting for the one that will give me ride to Bob’s house (aka our coordinator for this rafting activity). She said that she’ll pick me up in the morning, and I don’t wanna be late cuz American are so on time. So I had my breakfast and brought down everything that I’m going to bring for the rafting. And then, when my mom saw my stuff she said I have too much so I’ve to repack, shoot!! From one suitcase and one backpack, now I only have one backpack. Yay for me! Long story short, at this time she hasn’t pick me up yet, so I decided to write post on my blog, and I think my idea of my post today will be about my best friend Ivon. Continue reading “Guess what? It’s about you!”

YES AMERICA #nyanyiantanahair

My journey is started right here!

People, this year has changed my life and what kind of person I wanna be in the future. Just so you know, since I was in a middle school I’ve been saying that I want to be an ambassador of Indonesia. As a young teenanger I thought that it’s really fun that you could meet a lot of important people and be the representative of your country.

Continue reading “My journey is started right here!”

YES AMERICA #nyanyiantanahair

VOLUNTEERING :)

Volunteering? What’s in your mind when we are talking about the word volunteering? Maybe helping or community or service. But, how about school assignment? or something that you need to accomplish. This kind of thing happening to me right now. Everything is about volunteering. My school assignment, my exchange program, but don’t think bad about this, because first of all I’ll explain to you how my first volunteering and service going.

Continue reading “VOLUNTEERING :)”

YES AMERICA #nyanyiantanahair

Perbedaan Budaya Indonesia dan Budaya Amerika

Perbedaan Budaya Indonesia dan Budaya Amerika

Perbedaan Budaya Indonesia dan Budaya Amerika

Ada beberapa hal yang menarik buat dibandingin dari budaya Indonesia dan budaya Amerika, karena mungkin secara garis bujur kita bertolak belakang mungkin karena itu juga kita punya budaya yang bertolak belakang biarpun dalam beberapa hal ada yang sama.
Diantara perbedaan kebudayaan yang ada antara Indonesia dengan Amerika seperti berikut :
Ø  Indonesian lebih menyukai makan nasi, Amerika menyukai makan roti dan kentang.
Yep, kalo buat kita orang Indonesia nasi adalah hal yang paling utama, malah buat sebagian orang ada yang bilang belum makan kalo belum makan nasi hahaha , tapi ya itulah kenyataan yang sering kita dengar, Namun orang amerika justru lebih menyukai makan roti atau kentang, mereka makan nasi putih seperti kita hanya kadang- kadang saja.
Ø  Indonesian love cigarette and little bit of alcohol, American love alcohol and little bit of cigarette.
Mungkin pertama kedengerannya aneh, tapi sebenernya emang begitu kenyataannya. Rasanya hampir semua temen saya di Indonesia ngerokok terutama yang cowok, dan mereka tidak begitu menyukai minuman beralkohol, apa lagi Indonesia sebagian besar beragama muslim yang jelas- jelas minuman beralkohol itu kharam hukumnya. Kalo di Amerika minuman alcohol ibarat kata sudah menjadi minuman khas sehari- hari mereka, dalam setiap acara pasti ada hidangan berupa minuman beralkohol. Namun mereka tidak begitu menyukai rokok, di Amerika jarang sekali orang- orang yang merokok sperti di Indonesia.
Ø  Indonesian love jeroan, American love pork / babi
Mungkin yang satu ini gak valid 100% banget karena gak semua orang Indonesia suka jeroan, tapi ya poinnya disini adalah dua2nya itu makanan yang sangat tidak sehat tapi sangat enak, namun untuk orang Indonesia yang muslim, babi itu sangat amat dilarang dan haram hukumnya, maka dari itu di Indonesia babi kkurang begitu diminati.
Kebalikan dari kebiasaan orang Indonesia, orang di Amerika justru babi adalah daging santapan khas mereka sehari- hari, karena mereka sebagian besar non muslim tentunya, jadi tak ada larangan buat mereka makan babi.
Ø  Etika dalam bergaul di America terlalu bebas, Di Indonesia selalu mengedepan kan etika dan moral.
Yang ini bener banget, diAmerika jika bertemu dengan teman atau orang lain selalu di sambut dengan ciuman maupun pelukan, itu sudah menjadi kebiasaan yang sudah tidak asing lagi meskipun mereka itu bukan mukhrim. Kalo di Indonesia salaman dengan lawan jenis saja yang bukan mukhrimnya itu bisa menjadi fitnah. Di Indonesia perempuan benar- benar menjaga dirinya dari hal- hal buruk. Contohnya : wanita Indonesia mengenakan pakaian yang menutup aurat sehingga terbebas dari pandangan lelaki, berbeda dengan perempuan di Amerika yang suka mengenakan pakaian terbuka untuk menampilkan keseksian tubuhnya. Dan mereka juga lebih berani memamerkan foto- foto yang fulgar.
Ø  Terhadap sesuatu yang Baru
            Orang indonesia kalau ada sesuatu yang baru, belum puas kalau            belum sampai memilikinya, makanya nggak heran kalau orang     Indonesia banyak yang konsumtive, punya handphone gonta –  ganti, bahkan ada yang koleksi HP, mobil tiap tahun gonta-ganti,           hanya karena nggak mau ketinggalan model. Berbeda dengan     orang Barat Barat kalau ada sesuatu yang baru, tidak serta       merta keblinger pengen tahu dan pengen memiliki atau     memakainya , hanya sekedar tahu saja..
Ø  Waktu
Orang Indonesia terkenal kurang menghargai waktu kalau ada janji kadang tidak tepat waktu. Berbeda dengan orang Amerika,  mereka sangat menghargai waktu, sebab mereka paling enggak suka kalau janji jam karet alias telat waktu.

Maka dari itu untuk menghindari budaya- budaya barat yang kurang baik untuk di terapkan di Indonesia maka kita sebagai warna Negara harus bisa memilah –milah mana yang baik dan mana yang buruk agar budaya Indonesia tidak terkontaminasi dengan budaya luar yang kurang baik.

 

Continue reading “Perbedaan Budaya Indonesia dan Budaya Amerika”